Az Oktatási Hivatal is tudott a kamutételekről, de "nem szivárogtak ki a feladatok"
Már a hét eleje óta terjedt a Facebookon egy poszt a szerdai töriérettségi állítólagos esszéfeladatairól. A posztról az Oktatási Hivatal is tudott.
Már a hét eleje óta terjedt a Facebookon egy poszt a szerdai töriérettségi állítólagos esszéfeladatairól. A posztról az Oktatási Hivatal is tudott.
A mai töriérettségi után megoszlottak a vélemények arról, melyik volt a könnyebb esszépárosítás. Nézzük, melyik rövid és hosszú esszét választották az Eduline olvasói.
Az elmúlt percekben közzétettük a középszintű töriérettségi rövid választ igénylő feladatinak és esszéfeladatainak megoldási javaslatait - ebben a cikkben az összes feladatok és mind a négy esszét megtaláljátok.
A középszintű történelemérettségi második hosszú esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi első hosszú esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi második rövid esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi első rövid esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi első, rövidebb feladatokból álló részében összesen 50 pontot lehetett gyűjteni. Itt találjátok a szaktanár által kidolgozott, nem hivatalos megoldást.
Több tízezer érettségizőhöz jutott el a hét elején az a Facebook-poszt, amelynek szerzője azt állította: biztosan tudja, hogy idén a középszintű történelemvizsgán a Horthy-korszak külpolitikájáról, az ENSZ működéséről és Mátyás király belpolitikájáról kell majd esszét írni. A végzősök egy része komolyan is vette a tippet, amelyről szerda délelőtt kiderült, hogy fals volt. A diákok egészen más esszétémákat kaptak az írásbelin, de így sem jártak rosszul.
Klasszikus, a középszintű töriérettségihez passzoló esszéfeladatokat kaptak idén a diákok, akik a Kádár-korszakról, az athéni demokráciáról, a második ipari forradalomról és az Árpád-kor magyar történelemről is írhattak esszét a vizsga második részében.
Az Eduline által megkérdezett történelemtanár szerint változatos témákat kaptak a diákok a középszintű érettségi első részében. A vizsgázóknak többek között a zsidó vallásról, a reformációról, a Horthy- és a Rákosi-korszakról, a magyarországi romákról szóló kérdéseket is meg kellett válaszolniuk a megadott képek, grafikonok, szövegek alapján.
Az athéni demokráciáról, a Kádár-korszakról, az Árpád-kori magyar történelemről és a második ipari forradalomról is kaptak esszéfeladatot a diákok a középszintű töriérettségi második részében.
Még mindig toronymagasan elsőben a legnagyobb az évismétlők aránya – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére megküldött adataiból, ugyanis az elmúlt tanév végén százból továbbra is mintegy öt olyan gyerek volt, akiknek idén újra kell járniuk az első osztályt. Rajtuk kívül ötödikben és hetedikben is magas volt a bukási arány.